Een paar weken terug heb ik je al verteld dat ik steeds vaker vragen van sporter die niet Tokio, maar de Paralympische Spelen in Beijing, Parijs, Milaan of zelfs Los Angeles op hun verlanglijstje hebben staan. Jonge talentvolle sporters die aan het begin staan van hun carrière, alles nog moeten ontdekken en tot de conclusie komen dat de financiële zakken van hun ouders niet eindeloos diep zijn. Het is tijd om serieus aan de slag te gaan met de zoektocht naar sponsors.

En zoals ik toen al zei: ik zou het supertof vinden om juist voor die jonge talenten ook iets te doen. Een sportcarrière ook qua promotie en marketing goed beginnen, is het halve werk.

Ik ben deze week begonnen met het schrijven van een onlinecursus, waarin ik je de spreekwoordelijke handvatten geef voor een succesvolle sponsorjacht. (Ja, dat klinkt nog vaag, maar zoals gezegd: ik ben deze week begonnen met schrijven. Geef me de tijd en ik kan het je veel helderderder vertellen).

Thema’s die aan bod zullen komen, zijn bijvoorbeeld: wat heb jij als sporter te bieden, hoe vertel je jouw verhaal, hoe krijg je van een sponsor wat je wilt (en niet wat een sponsor jou wel wil geven omdat het zo lekker goedkoop of simpel is) en: welke bedrijven ga je benaderen?

Denk jij dat je zo’n lesje sportmarketing-voor-jezelf wel kunt gebruiken? En wil je graag als een van de eersten meedraaien in deze onlinecursus? Voor de pilotfase (zoals dat zo mooi heet) zoek ik een aantal sporters die mee willen doen.

Dus:

Ben jij zo’n sporter? Mail me dan even!
En ken je zo’n sporter? Mail hem/haar dan even dat hij/zij mij moet mailen. 😉

Wordt vervolgd!

Groeten, Robin